Thursday 25 February 2010

BENGKEL CENDEKIAWAN FPQS 2010

          Ucapan tahniah kepada rakan-rakan yang telah terpilih menyertai bengkel cendekiawan FPQS. Bengkel tersebut diadakan selama tiga hari dua malam bermula 26 Feb 2010 sehingga 28 Feb 2010 bertempat di Kem El- Azzhar, Morib. Bengkel ini adalah anjuran Jawatankuasa Perhubungan dan Pembangunan Pelajar, FPQS, USIM.
           Antara objektifnya adalah untuk melahirkan lebih ramai graduan yang mendapat kelas pertama dalam peperiksaan yang akan datang. Percambahan graduan kelas pertama ini sekaligus membuka ruang kebolehpasaran (employability) yang tinggi buat lepasan FPQS. Disamping itu, ia juga diharapkan dapat membentuk dan meningkatkan kemahiran berfikir kreatif untuk manfaat individu dan organisasi FPQS selain dapat memberi penerangan tentang kemahiran tambahan (softskill) yang diperlukan sebagai persediaan mereka melalui dunia luar nanti.
        Sasaran penyertaan untuk bengkel ini adalah kepada para pelajar FPQS- USIM yang  mempunyai PNGK 3.40 dan ke atas. Selain itu ia juga mensasarkan pelajar yang berpotensi dalam kepimpinan.
           Semoga rakan- rakan khususnya dari Rumah Murah ini  (6  orang) mendapat bekalan yang berguna dan semangat yang baru selepas menyertai bengkel tersebut.

1 comment:

  1. pembetulan... bengkel cendiakawan sudah di tukar nama kepada bengkel kecemerlangan akademik...
    haza huwa

    ReplyDelete


About this blog

HALWA TELINGA