Tuesday 13 September 2011

McDonalds VS KFC...

  
Kedua-dua restoran makanan segera ini juga telah lama bertapak di Malaysia. Kedua-duanya menawarkan produk yang hampir sama – ayam goreng, burger dsb!
Namun, mengikut kajian yang telah dilakukan oleh InMinds, sudah terbukti yang syarikat McDonalds merupakan antara penyumbang terbesar kepada negara haram Israel. maka sepatutnya kita elakkan!

Apa alternatifnya? Saya sarankan, KFC sebagai alternatif kepada McDonalds! KFC, sebuah jenama franchise makanan segera, ditubuhkan oleh Colonel Sanders di Kentucky, Amerika Syarikat pada 1952. Sejak dari itu, jenama ini telah berkembang pesat ke seluruh dunia.

KFC di Malaysia, diuruskan oleh sebuah syarikat bumiputra tempatan iaitu QSRBrands. Syarikat ini dinaungi oleh ahli lembaga pengarah yang boleh dikatakan hampir semuanya muslim, serta mempunyai sebuah panel syariah yang tersendiri bagi memastikan produk yang dijual serta transaksi perniagaan yang berlaku adalah halal dan mengikut syariat. Antara ahli panel syariah syarikat ini adalah bekas Mufti Johor, Dato’ Noh Gadot.

Sebab itulah, pernah tak terfikir – Kenapa minuman di McDonalds adalah Coca Cola & Sprite, tetapi di KFC minuman cola yang dijual adalah PEPSI? 
Tukarlah kepada alternatif lain!
sumber: FB

p/s: Ini hanyalah sekadar perkongsian buat semua... bolehlah menilainya kembali..

No comments:

Post a Comment


About this blog

HALWA TELINGA